Våra Kunder

Varje år hjälper vi över 200 företag in i deras nya anpassade lösningar.

Vi är väldigt stolta över vår breda kundstock från små till stora företag i alla branscher.

Reportage Kaffekompaniet

Pontus Blom Ekonomichef på Kaffekompaniet.

Pontus Blom Ekonomichef på Kaffekompaniet. Kaffekompaniet är sedan 2013 en del av Belgiska MIKO Koffie NV grundat av familjen Michielsen. Bolaget har i över tvåhundra år rostat, blandat och packat kaffe och är idag representerat i fem världsdelar. Det svenska dotterbolaget Kaffekompaniet har varit verksamt på den svenska marknaden sedan 1988. Kaffekompaniet finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Örebro. Sedan 2015 har Teleekonomi haft äran att sköta bolagets telefoni. Teleekonomi har träffat Pontus på Kaffekompanitet i Göteborg, han arbetar som ekonomichef och sköter även telefonin på bolaget.

Berätta om er verksamhet?
Vi hyr ut och säljer kaffe-, vatten-, varuautomater och bryggare samt levererar kaffe och tillbehör med bästa möjliga service och leveranssäkerhet. Vårt breda sortiment gör oss till en komplett leverantör. Vår affärsidé är att ”kaffe skall smaka gott”. Hög service och kvalitet är viktigt för oss, därför är hälften av personalen servicetekniker. Alla kan köpa en kaffemaskin men vår styrka är supporten under hela avtalstiden.
Varför valde ni Teleekonomi?
Efter ha förlorat vår direktkontakt med Tre fick vi kontakt med Teleekonomi. Ni erbjöd ett kanonerbjudande och vad som visade sig vara väldigt hög service. Snabba svar av en personligkontakt är något vi värdesätter högt och är unikt på marknaden. Teleekonomi har rett ut och sett till att våra fakturor blir rätt. Nu blir vi fakturerade rätt belopp och förstår varje post på fakturan. Hur ser er växellösning ut? Vi har två personer som är inloggade i växeln hela dagarna. De sköter växeln via webbsidan eller direkt från mobilen med headset. Vi har knappval för alla typer av ärenden, detta gör det lätt för kunderna att direkt komma fram till rätt person. Med översikten kan vi enkelt se vilka som är inloggade och logga in och ut personalen.
Vad betyder fri roaming i EU för Kaffekompaniet?
I det dagliga arbetet påverkar det inte oss speciellt mycket då vi sällan reser i tjänsten. Det är dock skönt att kunna läsa mail obehindrat när man är iväg med jobbet. Varför Tre? Vi har alltid haft Tre. Förstå gången vi valde Tre var det på grund av deras mobila växellösning. Tre erbjuder bra priser och villkor. Vi har upplevt väldigt lite problem. Ni har hjälpt oss att jämföra med andra operatörer men vi ser inga fördelar med att byta.